ד"ר נדיה זבלוצקי רפואת עור ואסתטיקה

א'-ה' 7:30 - 19:30 | ו' 9:00 - 13:00

בנימין מזר 20, באר שבע​

מזותרפיה לשיער

נשירת שיער היא בעיה שכיחה, ומדכאת למדי. מיעוט שיער על הראש תורם למראה מבוגר ולא מטופח, בעוד שרעמה נאה מותירה רושם צעיר וספורטיבי. ישנם מספר גורמים שיכולים לגרום לנשירת שיער:

גורמים טבעיים

נשירת שיער היא תהליך טבעי שכל אדם חווה. בדרך כלל, אנשים מאבדים כ-100 שערות ביום.

גורמים הורמונליים

שינויים הורמונליים, כגון היריון, לידה והפסקת וסת, יכולים לגרום לנשירת שיער.

מחלות

מחלות מסוימות, כגון מחלות אוטואימוניות, מחלות עור ותת פעילות של בלוטת התריס, יכולות לגרום לנשירת שיער.

תרופות

תרופות מסוימות, כגון תרופות נוגדות דיכאון, תרופות סרטן ותרופות לטיפול בבעיות לב, יכולות לגרום לנשירת שיער.

גורמים סביבתיים

חשיפה לקרינה אולטרה סגולה, לחומרי הדברה או לזיהום יכולה לגרום לנשירת שיער.

מצבים רפואיים

מצבים רפואיים מסוימים, כגון מחלת קרוהן, מחלת צליאק ומחלות של בלוטת התריס, יכולים לגרום לנשירת שיער.

תזונה לקויה

תזונה לקויה, במיוחד חוסר בברזל, חלבון או ויטמינים, יכולה לגרום לנשירת שיער.

סטרס

סטרס יכול לגרום לנשירת שיער.

עישון

עישון יכול לגרום לנשירת שיער.

האם יש מה לעשות כדי לעודד את צמיחת השיער, חוץ מאשר לחבוש פיאה או לעשות השתלת שיער? התשובה היא – בהחלט כן! למשל – מזותרפיה לשיער.

מה זה מזותרפיה לשיער?

מזותרפיה לשיער היא טיפול שמטרתו לעודד צמיחת שיער ולחזק את השיער הקיים. טיפול זה מתבצע על ידי הזרקת חומרים פעילים לעור הקרקפת, באמצעות מחט דקה. החומרים הפעילים יכולים לכלול ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו, חומצה היאלורונית ופקטורי גדילה – חלבונים המעודדים צמיחה של תאים חדשים, כולל תאי שיער.

כיצד מתבצע טיפול מזותרפיה לשיער?

הטיפול יבוצע על ידי המטפל המוסמך, באמצעות מחט דקה. המטפל המוסמך יחדיר את החומרים הפעילים לקרקפת, במספר נקודות.

האם למזותרפיה לשיער יש תופעות לוואי?

טיפול מזותרפיה לשיער עלול לגרום לתופעות לוואי קלות, כגון אדמומיות, נפיחות וכאב מקומי. תופעות לוואי אלו חולפות בדרך כלל תוך מספר ימים, ואינן מסוכנות.

מה התוצאות של טיפול מזותרפיה לשיער?

הטיפול גורם לשיער קודם כל להפסיק לנשור, להיות חזק יותר, פחות תליש, מלא יותר ומבריק. הסיבה לברק, היא שהחומרים הפעילים המשמשים בטיפול מזותרפיה לשיער משפרים את בריאות הקרקפת, וקרקפת בריאה מייצרת שיער בריא ומבריק יותר.

כמה עולה טיפול מזותרפיה לשיער?

עלות טיפולי מזותרפיה משתנה בהתאם למספר גורמים – סוג הטיפול, מיקום הטיפול ומיומנות המטפל. באופן כללי ניתן לומר שעלות טיפול מזותרפיה לשיער נעה בדרך כלל בין 200 ל-500 ש"ח לטיפול.

מי מוסמך לערוך טיפולי מזותרפיה לשיער?

טיפולי מזותרפיה לשיער יכולים להיערך על ידי מספר אנשי מקצוע, כגון:

• רופאי עור: רופאי עור הם אנשי המקצוע המוסמכים ביותר לערוך טיפולי מזותרפיה לשיער. הם בעלי הידע והניסיון הדרושים לאבחן בעיות עור שמייצרות את בעיות השיער, ולבצע את הטיפול בצורה בטוחה ויעילה.
  • קוסמטיקאיות מוסמכות: קוסמטיקאיות מוסמכות יכולות גם לערוך טיפולי מזותרפיה לשיער. עם זאת, חשוב לוודא שהקוסמטיקאית מוסמכת לטיפולי מזותרפיה, ושיש לה ניסיון בטיפול בבעיות שיער.
  • מטפלים טבעיים: מטפלים טבעיים יכולים גם לערוך טיפולי מזותרפיה לשיער, אך חשוב לוודא שהמטפל עבר הכשרה מתאימה לטיפול זה.

טיפולי מזותרפיה לשיער הם טיפולים רפואיים, ולכן חשוב לבחור איש מקצוע מוסמך ומנוסה. קחו בחשבון שהבסיס לנשירת שיער הוא רפואי ולא קוסמטי, כלומר שסביר להניח שיש לכם איזו בעיה רפואית שבגללה אתם סובלים מנשירה, ולכן התייעצות עם רופאת עור בכירה מנוסה בטיפולי מזותרפיה לשיער, היא הכרחית.