ד"ר נדיה זבלוצקי רפואת עור ואסתטיקה

א'-ה' 7:30 - 19:30 | ו' 9:00 - 13:00

בנימין מזר 20, באר שבע​

073-7797772

הזדקנות עור הפנים – למה זה קורה ומה ניתן לעשות?

לצד החוכמה, הניסיון וההישגים האישיים שמגיעים עם ההתבגרות, ישנם גם שינויים שמתרחשים במראה החיצוני שלנו. הגיל, כך נראה, משפיע על כל פינה ופינה בגוף, אבל השינויים בפנים שלנו הם הנמצאים בחזית ועל כן אנו פועלים על מנת לשפר את המראה שלהם.

מדוע הפנים שלנו מזדקנות?

החל מגיל 25 סימני ההזדקנות הראשונים מתחילים להתגלות על פני העור. תחילה מופיעים קווי קמטים עדינים ועם הזמן מורגשים קמטים ממשיים יותר, אובדן נפח ואובדן חיוניות של צבע העור.
הסיבות לכך שהפנים שלנו מזדקנות הן רבות, וכמובן משתנות מאדם לאדם. עשרות שינויים מתרחשים עם השנים המצטברות, חלקם קשורים בגנטיקה, חלקם בגיל, ויש התלויים בהרגלי ובנסיבות החיים.
העור שלנו מזדקן מסיבות שונות. חלק מהסיבות אומנם בלתי נמנעות ואי אפשר לשנות אותן, אך בחלקן בהחלט ניתן לשלוט, לפחות במידה מסוימת. הבנת האופן שבו גורמים פנימיים וחיצוניים משפיעים על מבנה העור ותפקודו יכולה לסייע בקבלת ההחלטות בנוגע לטיפול ולמניעה של הסממנים הללו.
ככל שאנחנו מתבגרים, הגוף שלנו מייצר פחות קולגן ואלסטין. קולגן ואלסטין הם חלבונים המעניקים לעור את גמישותו וחוזקו. ככל שהגוף מייצר פחות את החלבונים, כך העור הופך רפוי ומקומט.
בנוסף, עם הם העלייה בגיל, נרשמת ירידה בפעילות בלוטות החלב, האחראיות על ייצור חלב העור. חלב העור מהווה שכבת הגנה טבעית ועל כן העור הופך יבש יותר וגמיש פחות. גם זרימת הדם לעור יורדת עם הגיל, מה שגורם לעור להיראות חיוור יותר ולפחות זוהר.
אל השינויים הללו מתווספים גם השינויים ההורמונליים. גיל המעבר אצל נשים גורם לירידה ברמות האסטרוגן, דבר המשפיע על בריאות העור ותורם להזדקנותו.

עד כה מנינו גורמים פנימיים להזדקנות העור, אך כמובן שישנם גם גורמים חיצוניים, בהם ניתן, במידה מסוימת, לשלוט ובכך להפחית את הנזקים לעור הפנים. למשל, חשיפה לשמש, עישון ותזונה לקויה.
קרני UV גורמות נזק רב לעור, הן גורמות לפירוק קולגן ואלסטין, כתמי גיל, קמטים וקמטוטים. העישון גורם לפגיעה בזרימת הדם לעור, מה שגורם לעור להיראות חיוור יותר וזוהר פחות. תזונה דלה בוויטמינים ומינרלים חיוניים גם היא עלולה להזיק לעור ולגרום להזדקנות מוקדמת.

דבר נוסף שחשוב לציין, אף כי הוא פחות מדובר וזהו הלחץ הנפשי שבו אנו נתונים בתקופות כאלו ואחרות בחיינו. לחץ נפשי גורם להפרשת הורמונים שעלולים לפגוע בבריאות העור ולגרום להזדקנות מוקדמת.

הזדקנות עור הפנים

סימני ההזדקנות – איך זה נראה?

קמטים וקמטוטים הם סימן ההזדקנות הנפוץ ביותר. אלו נוצרים בעקבות העובדה שהגוף מייצר פחות קולגן ואלסטין, ובשל הירידה בזרימת הדם שפוגעת גם היא במבנה העור. כתוצאה מהירידה בייצור הקולוגן והאלסטין, נוצר גם רפיון בעור והוא נוטה להיראות נפול ולא מוצק.

סממנים נוספים שמעידים על הזדקנות עור הפנים הם כתמי גיל. במרבית המקרים, כתמי גיל נגרמים מחשיפה לשמש ומעודף ייצור מלנין. הם מופיעים בעיקר באזורים חשופים לשמש, כמו הפנים, הידיים והחזה. בכלל, גוון העור עשוי להשתנות עם הגיל, עקב ירידה בזרימת הדם, פגיעה במלנוציטים (תאים המייצרים מלנין) ושינויים הורמונליים.
הזדקנות עור הפנים באה לידי ביטוי גם ביובש, שנגרם כתוצאה מירידה בפעילות בלוטות החלב והירידה בזרימת הדם.

סימן שאת צעירה – האפשרויות לטיפול בעור הפנים

הסיבות להזדקנות עור הפנים טמונות הן בגורמים פנימיים תלויי גיל וגנטיקה ומנגד בשל גורמים חיצוניים כמו חשיפה לשמש, תזונה לקויה ועישון. כמובן, שלנו, כאנשים בוגרים, יש יכולת לשלוט בחשיפה לגורמים הפוגעים בעור הפנים, לא לעשן, להקפיד על תזונה נכונה, להימרח לפני חשיפה לשמש ולמעט בחשיפה בכלל. גם כאשר מדובר בלחץ נפשי, שגם הוא גורם לפגיעה בעור הפנים, נוכל לסייע לעצמנו על מנת לשפר את התמונה. לכל אדם הדרך שמתאימה לו להירגע, והטיפול הנכון לו, בין אם מדובר במדיטציה, יוגה, הליכה, ספורט וכדומה. לצד זאת, חשוב להקפיד ולהתמודד עם הלחץ הנפשי על מנת שלא לפגוע בעור הפנים, ובכלל בגוף שלנו.

אל הצעדים שאנחנו יכולים לבצע בעצמנו מצטרפים ההליכים שאותם ניתן לבצע במרפאה של ד"ר נדיה זבלוצקי, המתמחה ברפואת עור ואסתטיקה.

ד"ר זבלוצקי, רופאת עור, מין ומומחית ברפואת עור ואסתטיקה רפואית ובעלת יותר מ-37 שנות ניסיון בתחום, מבצעת במרפאה טיפולי אסתטיקה מתקדמים, הכוללים את החומרים הטובים ביותר, כאלו שיאפשרו לך לשמור על מראה צעיר וטבעי.

במידה והקמטים על הפנים והצוואר פוגעים בתחושת הביטחון העצמי שלך, במידה ואת, או אתה לא מרוצים כאשר אתם מסתכלים במראה, זכרו כי בקמטים, בריפיון העור ובחיוניות שלו ניתן לטפל בכמה צעדים פשוטים ולא כואבים.

מזותרפיה

מזותרפיה היא טכניקה המשתמשת בהזרקות של ויטמינים, אנזימים, הורמונים ותמציות צמחים כדי להצעיר ולמצק את העור, כמו גם להסיר עודפי שומן. מישל פיסטור, רופא צרפתי, פיתח את הטכניקה בשנת 1952. היא שימשה במקור לשיכוך כאבים. אף בשנים שחלפו מאז, היא צברה פופולריות בארצות הברית ובמקומות אחרים בעולם וגם בישראל.

הטכניקה עושה שימוש במחטים עדינות מאוד כדי להזריק את החומר לשכבה האמצעית (מזודרם) של העור. הרעיון מאחורי המזותרפיה הוא שהיא מתקנת בעיות בסיסיות כמו זרימת דם לקויה ודלקת שגורמת לנזק לעור.

אין נוסחה סטנדרטית לחומרים המוזרקים במזותרפיה. רופאים משתמשים בפתרונות רבים ושונים, כולל: חומצה היאלורונית, חומצות אמינו, חומצות בטא הידרוקסיות, חומצות אלפא הידרוקסיות, תמציות צמחים ויטמינים ומינרלים.

השימוש במזותרפיה תורם להפחתת הקמטים, באמצעות החומרים המוזרקים המעודדים ייצור קולגן ואלסטין. הטכניקה הזו גם מסייעת למיצוק ולהרמת העור, לטיפול בפיגמנטציה ועוד.

למען האמת, השימוש במזותרפיה מסייע לבעיות עור נוספות, לאקנה, לטיפול בצלקות ואפילו לטיפול בנשירת שיער.

טיפול בקמטים – הזרקת בוטוקס

קמטים הם לא גזירת גורל ויש מספר דרכים לטפל בהם, החל מטיפולים קוסמטיים קלים ועד ניתוחים פלסטיים.

הזרקת בוטוקס מבוצעת על ידי הזרקת חומר בשם בוטוקס שמש להרפיית שרירי ההבעה, ובכך הוא מפחית את קמטי ההבעה.

לטיפול בקמטים ניתן גם להשתמש בחומצה היאלרונית. במהלך הטיפול מוזרק חומר שמסייע לעור להחזיר את נפחו ואת גמישותו.

ניתוח פלסטי להעלמת קמטים

טיפולים אסתטיים כמו מזותרפיה, הזרקת בוטוקס או חומצה היאלורונית נועדו לטשטש את הקמטים, אך לא להעלים אותם לגמרי. על מנת להעלים אותם לחלוטין נדרשת התערבות כירורגית, למשל בניתוח מתיחת פנים, ניתוח עפעפיים או באמצעות ניתוח לייזר.

ד"ר זבלוצקי נדיה

ד"ר נדיה זבלוצקי

רופאת עור, מין ואסתטיקה עם רזומה של מעל 40 שנה.
בעלת מרפאה פרטית בבאר שבע המטפלת בבעיות עור ואסתטיקה. 

צרו קשר למידע נוסף ולקביעת תור 

ד"ר זבלוצקי נדיה
ליצירת קשר
תוכן עניינים
אני מזמינה אתכם לקרוא גם על...
טיפול באקנה

אקנה – איך נפטרים מזה? קשה למצוא מתבגר שזכה לעבור את התקופה הכי הורמונלית בחייו

קרא עוד »
דילוג לתוכן