הכל על מחלות עור – רפואת עור ומין

תוכן עניינים

מחלות עור, כמו אקנה ואקזמה, משתנות בתסמינים ובחומרתן. חלק מהמחלות יחלפו, אך חלקן כרוניות. יש שהן מלוות בכאבים ויש שאינן כך. כך או כך המראה החיצוני של העור מהווה אשנב לבריאותנו הכללית וכאשר העור סובל ממחלות או מגרדות, יש בכך כדי להשפיע לא רק על הנוחות והרווחה שלנו אלא גם על הביטחון העצמי והמראה האסתטי שלנו. בין אם מדובר באקנה, פסוריאזיס, ויטיליגו, פטרת ציפורניים או צלקות, מחלות עור יכולות להשפיע על איכות החיים שלנו, לייצר תסכול ובמקרים מסוימים גם להצביע על בעיה רפואית חמורה יותר.
למרבה המזל, קיימים טיפולים וגישות רבות לטיפול במחלות עור ובסימפטומים שלהן ועל כן יש לפנות לטיפול ולאבחון של רופא עור בהקדם.

אקנה

אקנה היא אחת ממחלות העור השכיחות ביותר, הפוגעת בעיקר במתבגרים (ולכן מכונה גם "פצעי בגרות", אך לא רק בהם. היא באה לידי ביטוי בפצעונים על גבי העור, לרוב בפנים ובגב, גורמת למבוכה רבה ולתסכול. נגעי האקנה מתפתחים מכמה גורמים ובהם השפעות הורמונליות, קילוף לא תקין של תאי העור החיצוניים (תאי האפיתל), עלייה ביצירת החלב בבלוטות החלב וזיהום הנוצר על ידי חיידק שנקרא Propionobacterium acnes. חומרת התסמינים, כלומר הפצעונים, משתנה בין חולה לחולה – כאשר במקרים של אקנה קשה יש חשש להיווצרות צלקות או שינויי צבע שלא יחלפו גם לאחר החלמת הפצעונים.

מדובר, כאמור בתופעה המזוהה בעיקר עם מתבגרים, והיא שכיחה מאוד בשלב זה של החיים. אך לעיתים, יסבלו גם גברים ונשים מבוגרים יותר מאקנה בהמשך חייהם.

פסוריאזיס

פסוריאזיס או ספחת היא מחלת עור דלקתית כרונית שיכולה להופיע בכל מקום בעור. היא נובעת מתפקוד לא תקין של מערכת החיסון הגורמת להתחלקות מהירה מהרגיל של תאי העור. לפי הערכות בישראל סובלים מהמחלה כ-2% מהאוכלוסייה, כ-300 אלף איש, כאשר אין הבדל בשכיחות המחלה בין גברים לנשים, אך נמצא כי היא מתפרצת בעיקר אצל אנשים ממוצא אירופי.

פסוריאזיס היא מחלת כרונית ועל כן נמשכת כל החיים, אף שחשוב לציין שאיננה מדבקת. הגורמים להתפרצותה של המחלה הם שונים, בהם גורמים גנטיים, לחץ נפשי, נטילת תרופות מסוימות, עישון וגיל (שכיחה בעיקר בין גיל 20 לגיל 30 ובין גיל 40 לגיל 60).

הביטוי של המחלה הוא ברובדים עוריים בצבעים אדום-סגול המכוסים קשקשים הנושרים מהגוף. חומרת המחלה משתנה בין חולה לחולה ונמצא כי טיפולים יכולים לשפר עד כדי להעלים את תסמיניה.

דרמטיטיס ונוירודרמטיטיס

נוירודרמטיטיס (נקראת גם (Lichen simplex chronicus היא דלקת עור הקשורה לרגישות יתר של העצבים בעור ומכאן שמה. העצבים מייצרים גירוי שאינו ניתן לשליטה, גירוד המקום מחמיר את הסימפטומים ומייצר מעגל של החמרה. המחלה מופיעה ככתמים באזורים שונים בגוף ומתאפיינת בעור עבה, קשה ומוגבה. המחלה שכיחה יותר אצל נשים ולרוב מתפרצת בגילאי 30-50.

בין הגורמים למחלה מצבי לחץ ומתח, פציעה עצבית או רקע אישי או משפחתי של דלקת עור אחרת.

אטופיק דרמטיטיס, המכונה גם אסתמה של העור או אקזמה, הינה דלקת כרונית של העור הפוגעת הן בתינוקות, הן בילדים והן במבוגרים. תסמיני המחלה הם, בין היתר, תפרחת בעור, גרד משמעותי ויובש כללי של העור. בהתפרצות אקוטית של המחלה יופיעו נגעים אדומים שילוו לעיתים בשלפוחיות.

ויטיליגו (בהקת)

זוהי מחלה הגורמת לצבע העור להפוך ללבן. זהו בעיקרון התסמין היחיד של המחלה ששכיחה בקרב של 1% עד 2% מהאוכלוסייה בעולם.

היקף המחלה ישתנה בין המטופלים השונים – אצל חלק מופיעה הבהקת בחלק קטן בגוף ואילו אצל אחרים היא תופיע במספר אזורים. היא עשויה להתפשט לאזורים נוספים במהלך השנים.

איברי הגוף הרגישים להתבהרות בעקבות המחלה הן הפנים, כפות הידיים, בתי השחי, הטבור, הברכיים והמרפקים.
המחלה אינה מסוכנת, וככל הנראה היא נובעת מפעילות מוגברת של מערכת החיסון נגד מלנוציטים – תאי העור המייצרים את המלנין, הפיגמנט האחראי לצבע הכהה בעור.

סרטן העור

סרטן העור מתפתח על פני העור וניתן לאבחן אותו בקלות באופן יחסי אם שמים לב בצורה עקבית להופעת נגעים חדשים בעור, שינוי באלו הקיימים וכן הלאה. ישנם כמה סוגים של סרטן העור, כאשר מלנומה הוא הקטלני שבהם. מומלץ להגיע לרופא עור באופן תדיר על מנת לעקוב ולבדוק את כלל נקודות החן, השומות או נגעים אחרים על פני העור. בדיקות שגרתיות יגדילו את הסיכוי לאבחון מוקדם של סרטן העור.

טיפול במחלות עור

טיפול במחלות עור אצל ד"ר נדיה זבלוצקי

מחלות עור עשויות להיות הרסניות לדימוי העצמי ולצורך להרגיש בנוח עם המראה החיצוני שלנו. אך לא רק שמחלות העור פוגעות באסתטיקה שלנו, הן של הפנים והן של הגוף בכלל, לעיתים הימנעות מטיפול או מבדיקות שגרתיות אף עלולות להחמיר אותן ובמחלות מסוימות אף לסכן חיים.
שמי ד"ר נדיה זבלוצקי ואני רופאת עור ומין בכירה ומנוסה, אני עובדת גם כרופאה פרטית וגם כרופאה בקהילה, ומביאה איתי ניסיון עצום של עשרות שנים.
אני מתמחה בטיפול באקנה, פסוריאזיס, דרמטיטיס, נוירודרמטיטיס, פריחה, סרטן העור, התקרחות, נשירת שיער, ויטיליגו, פטרת ציפורניים, שפשפת, צלקות, קשקשת וסבוריאה, מצבורי שומן, שומות, כוויות, תגובות אלרגיות, נשירת שיער ועוד.

שיפור האסתטיקה – גם במחלות עור

במרפאתי מאובחנות ומטופלות כלל מחלות העור המשפיעות על המראה האסתטי.
שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, לצד ידע וניסיון רב, מאפשר לי לשלב בין הרפואה המסורתית, לבין טיפולים משלימים תוך שימוש בטיפולים מתקדמים וחדשניים.

שירותי הרפואה במרפאתנו

אוזונותרפיה

אוזונותרפיה היא טיפול רפואי שנשען על אוזון, כדי לרפא מגוון רחב של מחלות עור, ולסייע בטיפול בבעיות כגון אקנה, פסוריאזיס וגרד.

מזותרפיה לשיער

מזותרפיה לשיער מיועדת לחזק את השיער ולעצור את הנשירה שלו, באמצעות הזרקת חומרים מזינים ישירות לתוך הקרקפת. החומרים מייצרים זרימת דם מוגברת לקרקפת, מה שגורם לה להיו בריאה יותר, ועל כן השיער גדל יפה יותר, בריא יותר, והנשירה מפסיקה.
מזותרפיה לשיער מתאימה לאנשים עם בעיות שיער שונות, כגון:

  • נשירת שיער
  • שיער דק וחלש
  • שיער פגום
  • שיער יבש או שומני

הטיפול אורך כחצי שעה, ונמשך בדרך כלל ב-6-8 טיפולים, לפי החלטת הרופאה.

טיפול באוזון

טיפול באוזון לשיער הוא טיפול רפואי שבו משתמשים בגז אוזון כדי לשפר את מראה השיער. הטיפול מתבצע על ידי הזרקת גז אוזון ישירות לקרקפת.

הזרקת הגז מסייעת לשיפור מראה השיער במספר דרכים, כולל:

שיפור זרימת הדם לקרקפת: זרימת דם טובה לקרקפת חיונית לצמיחת שיער בריאה. אוזון יכול לסייע בהרחבת כלי הדם בקרקפת, מה שמאפשר ליותר דם לזרום אליה.

הפחתת דלקת: דלקת בקרקפת יכולה לגרום לנשירת שיער. אוזון יכול לסייע בהפחתת דלקת בקרקפת, מה שעשוי לעודד צמיחת שיער חדש.

חיזוק זקיקי השיער: זקיקי שיער חזקים יותר הם יותר עמידים בפני נשירת שיער. אוזון יכול לסייע בחיזוק זקיקי השיער, מה שעשוי להפחית את הסיכון לנשירת שיער.

ד"ר זבלוצקי נדיה

ד"ר נדיה זבלוצקי

רופאת עור, מין ואסתטיקה עם רזומה של מעל 40 שנה.
בעלת מרפאה פרטית בבאר שבע המטפלת בבעיות עור ואסתטיקה. 

צרו קשר למידע נוסף ולקביעת תור 

ד"ר זבלוצקי נדיה
ליצירת קשר
אני מזמינה אתכם לקרוא גם על...
דילוג לתוכן